Evaldas Kandratavičius – treniruočių intensyvumo svarba krepšininkams bei patarimai sportuojantiems

2018 m. rugsėjo 13 d., 19:30

Ketvirtadieniais oficialus Vilniaus „Ryto“ puslapis kartu su Evaldu Kandratavičiumi pateiks jums itin vertingos informacijos apie sveikatos priežiūros užkulisius. Pristatome apžvalgą apie krepšininkų treniruočių procesą, fizinį pasirengimą, sveikatos priežiūrą ir patarimus savo sirgaliams.

Fizinio pasirengimo treneris E.Kandratavičius turi pavydėtinai daug naudingos informacijos, o ką jau kalbėti apie patirties kiekį. Treneris yra dirbęs Maskvos CSKA ekipoje, treniravęs WNBA krepšininkes ir dirbęs su Lietuvos rinktinės vyrais. Pirmajame mūsų pokalbyje Evaldas dalinosi savo žiniomis apie širdies darbą, treniruočių proceso paskirstymą, naudojamas technologijas bei patarimais sirgaliams.

Pokalbio pradžioje fizinio pasirengimo trenerio mintys pasuko link širdies darbo svarbos ir kokį vaidmenį ji atlieka:

„Širdies susitraukimo dažnio intensyvumo registravimas sporte yra neišvengiamas. Technologijų pagalba galime stebėti, kokiu intensyvumu dirba sportininkas bei jo nuovargio lygį. Treniruotėse naudojame specialias juostas ant krūtinės, kurios padeda stebėti širdies susitraukimo dažnį ir tai gelbėja treniruočių procese.

Treniruotės skirstomos į daugybę skirtingų lygių, kuriuos pritaikome pagal numatytus krepšininko tikslus, pasirengimo lygį bei esamą savijautą konkrečioje situacijoje. Po sunkesnių treniruočių visada privalo būti atsistatomojo pobūdžio treniruotės. Persidirbti per daug nerekomenduotina, nors šiais laikais – labai populiaru.“

Širdies ritmą įtakoja daug veiksnių, o vienas paprasčiausių – pavalgymas. Pasistiprinus, skrandžiui reikia daugiau kraujo norint suvirškinti maistą, o širdis reaguoja į šiuos dirgiklius, kurių rezultatas – padidėjęs spaudimas.

Numatęs įvairius veiksnius bei dirgiklius E.Kandratavičius privalo kiekvienam krepšininkui intensyvumą pritaikyti individualiai, nes prieš akis laukia ilgas sezonas.

„Norint aktyviai ir intensyviai rungtyniauti ateityje turime įdėti daug darbo. Su šiuolaikinių technologijų pagalba mes kontroliuojame kiekvieno krepšininko įdedamą darbą ir raginame jį dar labiau pasistengti arba nepersistengti. Tai leidžia mums paskirstyti krūvį. Su technologijų pagalba mes galime laikyti balansą ir žinoti krepšininkų būseną.“

Šiais laikais itin lengvai prieinamos yra išmaniosios apyrankės bei laikrodžiai, kurias treneris E.Kandratavičius pataria naudoti prižiūrint savo sveikatą bei pasidalino keliais naudingais patarimais su klubo fanais:

„Aktyviam šiuolaikiniam žmogui yra labai naudinga turėti išmanųjį prietaisą ant riešo. Jo pagalba treniruočių metu galime nesunkiai kontroliuoti savo intensyvumo lygį. Labai svarbu sportuojant nepersidirbti ir pasimėgauti savo veikla. Nereikia iš karto stengtis nuversti kalnų.

Ypač pradžioje likite savo komforto zonoje ir nepaverskite užsiėmimų rutina. Net paprastas pasivaikščiojimas yra puikiai tinkanti aktyvi veikla. Kiekvieną dieną rinkitės skirtingą užsiėmimą, tačiau nepiktnaudžiaukite bėgimu, nes žmogaus sąnariai yra labai jautrūs. Rekomenduoju bėgti su kelių minučių pertraukomis.

Ypač patariu sportuoti kasdien, kad ir po truputėlį, o ne bandyti „persiplėšti“ sporto klube tose keliose treniruotėse. Taip pat, niekuomet praleidę dieną skirtą sportui nesistenkite už ją atidirbti. Pasimėgaukite savo aktyvia veikla.“

rytasvilnius.lt

atgal